درحال بارگذاری...

مقابله با بیماری آتشک با پهپاد سیرنگ

دسته بندی: بلاگ پروازیاران سیرنگ

مقابله با بیماری آتشک با پهپاد سیرنگ


مقابله با بیماری آتشک با پهپاد سیرنگ

بیماری آتشک به دلیل ایجاد سوختگی بر روی برگ های آلوده ایجاد می شود. عامل بیماری آتشک از نوع باکتری به نام Erwinia amylovora است که به شکوفه ها، برگ ها، شاخه ها، میوه ها و ریشه ها حمله می کند و در صورت کنترل نشدن این بیماری، با کتری ها به سرعت از نوک شاخه های آلوده به سمت شاخه های بزرگتر رفته و سپس به داخل تنه اصلی درخت نفوذ می کند و به مرور باعث ایجاد شانکر بر روی تنه می شود.


میزبان های بیماری آتشک

این بیماری در گیاهان خانواده Rosaceae مانند: سیب، گلابی و خانواده گل رز و گونه تمشک بیشتر و در خانواده های گیاهی دیگر کمتر یافت می شود. عفونت آتشک معمولاً در طول باز شدن شکوفه ها یا اواخر شکوفایی درست سه هفته پس از ریزش گلبرگ ها رخ می دهد.

علائم و نشانه های آتشک

• گل ها: علائم این بیماری در اوایل فصل بهار بر روی گل ها ظاهر می شود و تمام خوشه های گل و اطراف جام گل را در بر می گیرد. گل ها ابتدا به حالت آب سوخته در می آیند و پس از مدتی سیاه رنگ می شوند. این عوارض در شرایط مرطوب شدت بیشتری پیدا می کند.

• شاخه ها: با پیشرفت بیماری شاخه ها و انشعابات به سرعت پژمرده می شوند و به علت خمیدگی بیش از حد نوک شاخه ها حالتی شبه به عصا پیدا می کنند. برگ ها بر روی شاخه های بیمار قبل از اینکه کاملاً نکروز شوند، ابتدا قسمت میانی و رگبرگ هایشان سیاه رنگ می شوند.

• آلودگی پایه درختان: آلودگی از نزدیک محل پیوند درختان شروع می شود که در نتیجه ورود و حرکت پاتوژن عامل بیماری زا از قسمت پاجوش های تنه به داخل درختان می باشد. ممکن است بر روی پوست پایه درختان، لکه های آبکی تا سیاه رنگ و ترک خوردگی مشاهده شود. رگه های قرمز-قهوه ای بر روی کامبیوم های زیر پوست ایجاد می شود. نوع آلودگی و عفونت بر روی پایه درختان مشابه علائم بیماری پوسیدگی یقه فیتوفتورا است. پایه مالینگ ( Malling) 26 و 9 شدیدا به آتشک حساس است.

راه های مقابله با آتشک

 مدیریت رشد و قدرت شاخه دهی درختان: باعث جلوگیری از آلودگی نمی شود اما خسارت ناشی از بیماری آتشک را کاهش میدهد.

 تنک کردن کردن تعدادی از جوانه ها: زیرا هنگامی که تعداد گل ها محدود می شود، نقاط احتمالی عفونت نیز کاهش می یابد.

• مبارزه شیمیایی: کنترل شیمیایی همیشه مؤثر نیست و بهتر است قبل از آن راه های پیشگیری از بیماری بیماری آتشک را امتحان کنید. همزمان با گلدهی و ظهور برگ ها میتوانید یک قارچ کش حاوی سولفات مس یا آنتی بیوتیک (استرپتومایسین آنتی بیوتیکی است که از ورود با کتری های عامل آتشک جلوگیری می کند و باید به هنگام باز بودن گل ها اعمال شود) را بر روی گیاهان و درختان اسپری کنید تا عفونت را کاهش دهد. اما همه عفونت های جدید یا مواردی که قبلاً در چوب وجود دارد را از بین نمی برد.

بهترین راه برای مبارزه با آفات این چنینی استفاده از پهباد کشاورزی است.

پهپاد های سیرنگ دارای نازل میکرونر هستند و به ریشه کن کردن آفات باغ های شما کمک میکنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.09366288728

 

 


کاربر سیرنگ، تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۱۸


آتشک سم پاشی پرواز یاران سیرنگ پهپاد کشاورزی پهباد کشاورزی پهباد سیرنگ

این مطالب را هم بخوانید!

نقش_آهن_در_گیاه

این مطلب توسط پروازیاران سیرنگ منتشر شده است

ادامه مطلب »

توسعه کشاورزی در کشورهای در حا...

آیا میدانید توسعه کشاورزی در کشورهای در حال توسعه چگونه است ؟ توسعه کشاورزی در کشورهای در حال توسعه اساسی‌ترین عامل برای افزایش تولید محصولات غذایی و بهبود شرایط زندگی جمعیت است. این کشورها با مواجهه با چالش‌های متعدد اقتصادی و اجتماعی، نیازمند سیاست‌ها و برنامه‌های کارآمد توسعه کشاورزی هستند. ب...

ادامه مطلب »

افزایش چشمگیر عملکرد ،پس از سم...

این مطلب توسط پروازیاران سیرنگ منتشر شده است

ادامه مطلب »

در سراسر ایران با کاربران حرفه‌ای

عملیات کارشناسان سیرنگ

استان مازندران
استان گلستان
استان آذربایجان

+98 21 4417 9162

مدیر فروش داخلی 107

+98 21 4417 9168

کارشناس فروش 1 - داخلی 101

+98 21 4417 9112

کارشناس فروش 2 - داخلی 102

+98 21 4417 9218

کارشناس فروش 3 - داخلی 103

+98 21 4417 9234

مدیر ترویج - داخلی 108

+98 21 4417 9228

خدمات پس از فروش - داخلی 116